تراریوم گیاهان حشره خوار - دنیای گیاهان گوشتخوار

تراریوم گیاهان حشره خوار

چطور تراریوم گیاهان حشره خوار درست کنیم؟ یکی از راه های پرورش گیاهان گوشتخوار، تراریوم است. تراریوم مزیتهای بیشماری برای گیاهان دارد. آنها: رطوبت را

ادامه مطلب »

آموزش نگهداری گیاهان گوشتخوار

گل حشره خوار ونوس

در این آموزش به نحوه نگهداری گیاهان گوشتخوار خواهیم پرداخت.

محصولی که در سایت خریداری کرده اید شامل خود گیاه ونوس حشره خوار، یا نپنتس یا دروزرا به همراه خاک مخصوص گیاهان گوشتخوار و گلدان پلاستیکی می باشد.
خاک ارسالی خزه اسفاگنوم می باشد که از نظر مواد معدنی کاملا فقیر می باشد و برای پرورش گیاهان گوشتخوار فقط مجاز به استفاده از این نوع بسترها می باشیم.
بدلیل اینکه گیاهان گوشتخوار مواد معدنی مورد نیاز جهت ادامه حیات را از تله ها جذب می کنند باید شرایطی فراهم کنیم که هیچگونه املاح یا مواد مغذی از ریشه این گیاهان جذب نشود که این خود باعث ضعیف شدن تله ها و در برخی موارد از بین رفتن گیاه می گردد. لذا باید به این نکته نیز اشاره کرد که آب مناسب برای آبیاری این گیاه، آب مقطر می باشد که دارای TDS صفر بوده و هیچگونه املاحی ندارد.

خاک موجود در بسته ارسالی را با آب مقطر کاملاً خیس میکنیم.به حدی که رنگ خاک از قهوه ای تقریباً به سیاه تغییرکند .
سپس خاک را در گلدان می ریزیم. فقط به این نکته توجه کنید که خاک را فشار ندهید و اصلا سفت نکنید.
با یک خودکار یا انگشت یا هر چیز مشابه دیگر وسط خاک یک سوراخ ایجاد کرده و گیاه را درون آن قرار می دهیم و دور ریزوم (همان ریشه یا پیاز) آن را با خاک می پوشانیم. باز هم تاکید می کنم که خاک را سفت نکنید.
این خاک فقط وظیفه رطوبت رسانی به گیاه را دارد و تا حدی که با ریزوم در تماس باشد کافی است.
در آخر یک ظرف آب مقطر زیر گلدان می گذاریم ، بطوریکه یک تا دو سانتی متر از پایین گلدان درون آب قرار گیرد.
با این کار دیگر نیاز به آبدهی از بالا نیست و خاک رطوبت مورد نیاز گیاه را از پایین تامین خواهد کرد.
نور مناسب این گیاه نور آفتاب غیر مستقیم می باشد. اگر دسترسی به آفتاب ندارید از نور لامپ های فلورسنت، ال ای دی های سفید یا لامپ رشد گیاهان هم می توانید استفاده کنید و دقیقاً شرایط مشابهی خواهند داشت.
تله های گیاه ارسالی بدلیل جابجایی بسته می شوند که کاملاً طبیعی است و پس از چند روز تله ها باز می گردند.
برای تغذیه گیاه می توانید از حشره های مختلفی مثل مگس، کرم و… استفاده کنید و در صورتی که دسترسی به حشره ندارید می توانید غذای آماده موجود در سایت را تهیه بفرمایید.
تا یک هفته الی ۱۰ روز پس از دریافت گیاه، آن را تغذیه نکنید.

نکات مهم:

  • به هیچ عنوان از آب لوله کشی شهری یا آب جوشیده برای آبدهی استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان هیچگونه کود یا تقویتی به خاک گیاه اضافه نکنید.
  • گیاهان گوشتخوار نیاز به رطوبت بالا دارند. اما گیاهان فروشگاه ما به گونه ای آدابته شده اند که اصلاً نیاز به رطوبت بالا ندارند و در شرایط آپارتمانی مانند دیگر گیاهان قابل نگهداری می باشند.
  • گیاهان فروشگاه ما تغذیه نشده اند که این کار را برای لذت بیشتر خریدار انجام داده ایم. شما با دو بار تغذیه اول که هر دوهفته یکبار می باشد شاهد رشد بسیار زیاد گیاه خواهید بود، بطوریکه در یک ماه تا ۴۰ روز اول سایز گیاه دو تا سه برابر اولیه خواهد شد و جوانه های بسیار زیادی نیز خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید